من وسط یه بحثی اینو گفتم. بعد گفت این ربطی نداشت و این ضربالمثل رو «فن در روهه» ساخته و تو معماری یه چیز خیلی معروفیه و غیره.
گفتم چرت نگو، یه ضربالمثل معروفه که تو همه جا ممکنه کاربرد داشته باشه و تو شعر و آهنگ و کتابای مختلف ازش استفاده شده. اینی هم که میگی لابد ازش استفاده کرده.
بعد گفت؛ نه گه نخور بت میگم مال میس فن دروهه هست و اینو از هر کی که معماری خونده بپرسی، بهت میگه و غیره. گوگل کردم که ببینم اصل جمله مال کیه. آها...رابرت براونینگ. کوبوندم گوشی رو تو سرش و گفتم؛ خفه شدی؟
شک کرد و گوگل کرد و رسید به این که میس فن در روهه به خاطر سبک کارش زیاد از این جمله استفاده میکرده و فلان و بهمان.
از سر شب تاحالا دارم حالش رو میگیرم. مثلا میگم؛ به نظرت عمل شنیع «گوزیدن» رو کدوم معمار بنیان نهاده عجقم؟
حالا هم اینجا جلو من نشسته و داره شکستش رو هضم میکنه. مرتیکه بوزینه.
همه رو برق، ما رو گاز ادیسون...
ما را در سایت همه رو برق، ما رو گاز ادیسون دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 149 تاريخ: چهارشنبه 23 فروردين 1396 ساعت: 21:41